Indien je gaat samenwerken met een organisatie die bijvoorbeeld Office 365 gebruikt, dient je email adres een gekend Microsoft account te zijn. Dit kan je heel eenvoudig nagaan, en indien het nog niet gekend is eenvoudig aanmaken.
Ga hiervoor naar: https://login.microsoftonline.com (in een incognito scherm), voer je email adres in en klik op “Next”.
Indien er een foutmelding komt, is het nog niet gekend en kan je het van op die pagina eenvoudig aanmaken. Hierbij kies je een nieuw wachtwoord en klikt op “Next”. Microsoft zal dan nagaan of je aan de mailbox kan door een email te sturen met een code. Die code geef je in als bewijs dat je aan de mails kan. Hierna is je account aangemaakt.
Indien er geen melding komt en het scherm je om je wachtwoord vraagt, is je account reeds een gekend Microsoft account. Dat adres kan je aan de organisatie geven waarna zij je kunnen uitnodigen om deel te nemen of documenten te bekijken.
Dag Marijn, één kleine opmerking. Het is https://login.microsoftonline.com.
http://www.login.microsoftonline.com gaat niet werken 😉
Goed opgemerkt! Ik wijzig het meteen!